Neill Blomkamp pokazuje jak stworzył animację Adam

Published on: Październik 10, 2017

Filled Under: Rozrywka

Views: 384

Tags: ,

Adam to historia o postaci, która jest robotem posiadającym ludzki mózg i która została uwięziona w robotycznym ciele. Ta postać doświadczyła wydalenia przez społeczeństwo, które pozyskało jej organy i wykorzystało je na własne potrzeby. Adam został zamknięty w tej metalowej obudowie, a następnie wygnany wraz z innymi nieszczęśnikami dzielącymi podobny los.

Neill Blomkamp był zainteresowany współpracą z Unity, ponieważ od 16 roku życia miał obsesję na punkcie grafiki generowanej w czasie rzeczywistym. Bardzo podoba mu się wizja środowiska, które można stworzyć i eksplorować w 60 klatkach na sekundę, symulacje w czasie rzeczywistym, oświetlenie w czasie rzeczywistym. Jego zdaniem Unity jest reprezentacją tego czym będzie przyszłość wirtualnego kina.

Intrygująca animacja o Adamie

Adam pojawił się znikąd i po prostu zaintrygował ludzi. Wszyscy zadawali sobie pytanie, o co tak naprawdę chodzi w tej historii? W związku z tym, że Neill Blomkamp dostał możliwość rozwinięcia oraz opowiedzenia dalszych losów Adama, reżyser wyjaśnia co stanowi tematyczny kręgosłup animacji… To rozmowa o tym gdzie jest dusza? Co cię definiuje? Czy to fakt, że fizycznie jesteś czymś co określa się jako człowiek? Jeśli twój mózg znajdzie się w naczyniu, to czy wciąż będziesz człowiekiem? Gdyby twój mózg faktycznie był we wspomnianym naczyniu, to czy ty myślałbyś o sobie, że jesteś człowiekiem?

Środowisko, które Neill Blomkamp i jego zespół chcą stworzyć, wyraźnie dzieli się na dwie części. Mamy tu świat, który został zniszczony przez wojnę, która doprowadziła do tego, że ludzie w ogromnej mierze zaczęli polegać na technologii, a to z kolei doprowadziło do wojny wspieranej technologią opartą o sztuczną inteligencję. Pierwsze 50% to bohaterowie, których każdy określiłby jako dobrych i którzy znajdują się w ciemnym środowisku. Druga połowa skupia się na złych postaciach, które przebywają w niezwykle jasnym, skąpanym w słońcu środowisku i stanowią przeciwieństwo tych pierwszych.

skanowanie-twarzy

Neill Blomkamp chciałby, żeby to co stworzy wyglądało tak realistycznie jak to tylko możliwe. W związku z tym zdecydowano się na digitalizację prawdziwego świata, tzn. zarówno środowisko jest tworzone na podstawie zdjęć (fotogrametria), jak i aktorzy są skanowani za pomocą specjalnych kamer. Poza tym, Blomkamp chciał uchwycić emocje prawdziwych aktorów, przenieść je do tego środowiska kojarzonego z grami i zobaczyć jakie będą efekty tej mikstury.

Zobacz postapokaliptyczne science fiction: Adam.

Unity | Oats Studios